h1

The Best of the Best

2011. november 21.

A Tekken Tag Tournament 2 zenéit már régóta vártam. A Tekken 6 OST-je finoman szólva sem nyűgözött le, a terebélyes számlista közül mindössze egy-két darabot találtam kiemelkedőnek, a többségük leginkább semmilyen volt. A jellegtelen kitérő után röppentek fel az első hírmorzsák, hogy a kis híján az összes Tekken karaktert felvonultató TTT2 zenei betétjeit a „nagy” öregek fogják tovább vinni és egy olyan impozáns staffot sikerült összehozni, hogy letettem a hajam. Hogy mit tudtak kihozni a modern és divatos zenestílusok és az előző Tekken rész zenéinek ötvözéséből, azt a trackenkénti elemzésemből ki fog derülni! 🙂

01: Tekken Tag Tournament Piano Intro (Massive Mix)
by 遠山明孝

Nagyon megörültem, amikor Akitaka Tohyama kapta az intro zenéjének összehozását, hiszen a klasszikus duó (Sano és Okaba) után ő a személyes kedvencem! Természetesen remek munkát végzett, a lassú bevezetés után a hallgató fejét szinte letépik az elektronikus ütemek, amit a lassú zongorás betétek ellensúlyoznak. Tökéletes zenei aláfestés egy bunyós játék intrónak!

02: Aim to Win
by 遠山明孝

A 2 CD-s válogatáson ez az egyik, amelyik egy hosszabb verziót is kapott a játékban hallhatónál és szintén Akitaka keze munkáját dicséri. Felépítése hasonló az intróéhoz, ám zongora helyett torzított gitár (?) kúszik be. Az alapritmus meseszép, a basszus határozott, de mégsem hangfalszaggató, a torzított ének pedig szintén illik az egészhez!

03: Tekstep Fountain
by 遠山明孝

Gondolom nem meglepő, hogy egy dubstep-jellegű szám vált a legnagyobb kedvencé. A dustep elemek nagyon jól keverednek a vonósokkal, ami a szám címét emeli ki, fura módon. A basszus természetesen jellegzetes, ám az alap végén az üresjáratok nem tetszenek.

04: School (After School Mix)
by 佐野信義

Elérkeztünk az első régi motoroshoz, a Tekken 3 zenéinek többségét jegyző Nobuyoshi Sano aka. Sanodg-hoz is! Egyik nagy kedvencem jön, ugyanis a TTT-ben is ez volt az egyik nagy favorit. Az ének és az alap egy kis része megmaradt, a többit modern köntösbe bújtatták, a harmadik percnél kezdődő kitérés, ami amúgy az iskolák becsöngetését jelző zenének egy elektronikusabb és gyorsabb változata pedig még atmoszférikusabbá teszi a számot.

05: Sadistic Xmas
by 岡部啓一

Na, ez egy igazán fura szám lett. A Szadista Karácsony zenei alapját a klasszikus karácsonyi dallamok, harangütések, száncsengők és kórusok világát ugyanis a ’70-es évek disco zenéjével keverték, amely egy bugyuta, de érdekes koncepciót alkot. Nem lesz a kedvencem, de ilyet biztos nem hallunk még egyszer az életben!

06: Sunny
by 濱本理央

A kicsit rockosab vonal sem marad el, amit a T6 zenéinek favoritját (legalábbis nálam, a Tunnel Disaster-t) szerző Rio Hamamoto készített. Az elektronikus hangzás megmaradt, de az electrock illik rá a legjobban, ugyanis több sávos gitárhangok teszik pörgőssé a számot, ám a vége valahogy nem áll össze.

07: Yun
by 佐野信義

Egy remek dal következik, ami a sötét, sejtelmes, zaklatott hangvételével tűnik i a többi közül, ámbár egy kis tradicionálist is véltem felfedezni. Szintén nagy kedvenc!

08: Zirkus
by 井上拓

Erről az eléggé monoton és minimális számról egy picit a Daft Punk, meg egy picit az Anima Sound System jutott eszembe, főleg a robotos hang miatt és a basszusvonal hasonlósága végett.

09: The Strongest Iron Arena (Silver Mix)
by 遠山明孝

A rockos-metálos hangzást kedvelők most újra nyeregben érezhetik magunkat, a Tekken 4 egyik legjobb dalát remekül dolgozta fel az amúgy eredetit is jegyző Akitaka. Minden jó tulajdonságát hordozza, amit egy remixnek tudnia kell: a zeredetit könnyen felismeri, nem tuc-tucosítja el, viszont egy kellemes bónusz vonallal toldja meg az egészet.

10: Tool Pusher
by 佐野信義

Ez szintén hatalmas kedvenc. A monoton és mély basszus + dob duóját remekül dobja fel a magas és dallamos szintis betét, plusz az egyik leghosszabb szám ellenére mégsem válik unalmassá.

11: Fiji (Paraiso Mix)
by 荒川美恵

Enyhén giccses, ugyanakkor hangulatos kis partis, happys életérzést sugárzó dal, valamilyen perverz módból kifolyólag tetszik, bár nem sorolom a kedvencek közé.

12: Electro Parade
by 佐野信義

Ez leginkább a Motorhead (PC-s autóverseny)soundtrackére emlékeztet. Nem rossz, de számomra nem nyújtott semmi kiemelkedőt.

13: Moonlit Wilderness (D.T.O. Mix)
by 神前暁

Nem lett egy rossz remix, de a komolyzenei betétek nem jöttek be túlzottan.

14: Un Deux Trois
by 佐野信義

Lassú, monoton, semmilyen, a vége pedig kaotikus zagyvaság.

15: Snow Castle (Mundus Arrange)
by 椎名豪

Hasonló a Moonlit Eilderness-hez, túl sok a komoly zenei betét, ami nem is annyira jön be. Go Shiinától azért többet vártam ennél!

16: Abyss of Time
by 遠山明孝

Elérkeztünk a második hosszú verziót kapott számhoz, amiről kijelenthetem, hogy EZ sikerült a legjobban az összes közül. Egyszerűen tökéletes, az eddigi összes Tekkenben hallható dal közül ez tetszik a legjobban. Változatos, az ember nem is tudja először hova kapja a fejét, amíg a másfeledik percnél az átúszással megjelenő dalt végigjáró szóló be nem indul, amit egy pici töréssel megtoldott pihenő akaszt meg, csakhogy egy női énekes betéttel és egy minimális vonós hangzással járuljon hozzá a lezáráshoz. Beszarás, 10/10.

17: It’s Not a Tuna!
by 遠山明孝

A címről egy rossz Schwarzenegger idézet jut eszembe, ám ennél sokkal több, és annál is, amit először nyújt! A folkos, flamencós alapot egy kegyetlenül daráló disznótoszó gabber/rave-szerű valami szakítja meg, ami már így is megállná a helyét, de amikor a kettő összeér… na, az valami frenetikus! Hatalmas szám, szintén a kedvencek közt a helye!

18: Jin Kazama (Far East Mix)
by 岡部啓一

Sohasem fogom megérteni, de ez a Jin Kazamás zene a Tekken 3-ban sem tetszett. Utána se tudtam megkedvelni egyik verzióját sem és bizony ezt sem. A jellegzetes gitár riff itt is megvan, csak tradicionális japán hangszerekkel, kis elektróval és bónusz gitárokkal megspékelve. Nem rossz, de egyszerűen ezt a számot sosem fogom megkedvelni. Isten tudja miért.

19: Utmost Limits
by 岡部啓一

Itt is egy újabb gitárbetétes electrock számot kapunk az arcunkba. Egész kellemes, a basszus és funk rockos gitár adja. Nem lesz kedvenc, de elhallgatni elhallgatom.

20: What You Will See
by 佐野信義

Lassú, ambientes kezdés, ám a picit dubstepes (?) hangzás és a monton szinti egy fura, de mégis nagyszerű dalt alkot, kicsit a Masafumi Takada-féle killer7 OST-re hajaz.

21: Night Falls
by 井上拓

Na, ez szimplán nem tetszik. Az endingek sosem voltak a Tekken erősségei, de ez tényleg kritikán aluli.

25: F.F.Y.R.
by 井上拓

Érdekes dal, ez hat leginkább Daft Punkosnak, újfent az ének miatt. A szám két részből épül fel: egy elvont, magas hangokkal operáló elektro ütemes monoton hangzásból és egy lassú, chill-outos lezárásból.

28: Name Entry
by 井上拓

Leginkább abstract hip-hopra hajaz, ami remekül illik egy névbeírós képernyőhöz… szerintem. Bólogatós, monoton, nem is várunk többet.

Igen, a pár másodperces hangokat kihagytam az értékelésből. Összességében egy remek zenei produkciót hoztak össze a Tekkenes zeneszerzők! Bár vannak benne üresjáratok és jellegtelen dalok, a többsége nemcsak megüti, hanem túl is szárnyalja a királyság határát, az Abyss of Time-al pedig egyszerűen nem lehet betelni, a kollégiumban csutka hangerővel bömböltetem egy ideje és jöttek is át páran… persze nem azért, hogy lehalkítsam!

Reklámok

Írj valami szépet. Vagy ne.

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: