h1

Johnny Gold

2011. augusztus 7.

Akinek van internetkapcsolata, olvas blogokat, és legalább egy közösségi oldalon fenn van, az már biztos találkozott a “magyar celebbel”, Johnny Golddal, de legalább első slágerével, a “Minden Jó Velem”-mel. Amikor először láttam, nem tudtam hova rakni. Zsófika és a többi magyar szar után, amiről süt az igénytelenség már nem tudtam meglepődni semmin, a Kuruc.infósok is úgy rakták ki, hogy itt az új, utálni való szar, de nekem valami gyanús volt! HD minőség? What? Igényes videoklip? Azt hogy? Persze, egy baromság volt, de a szöveg, a koreográfia, kizártnak hittem, hogy ez komoly legyen, ám az emberek rákattantak, valakinek már az elején is tetszett, van, aki pedig még mindig tévhitben él. Johnny Gold ugyanis egy kitalált személyiség, egy netes sorozat része, amit a YouTube éterében publikálnak. Tonna számra találunk hasonlóakat külföldön, van, amelyik ki is növi magát rendes TV sorozattá, ám magyar viszonylatban még nem láttam hasonlót!

Az egész Johnny Gold egy remekül felépített paródia-sorozat, ami a jól ismert magyar celebgyáraknak és műanyag sztárocskáknak mutat görbetükröt. A sztori arról szól, hogy egy tehetségkutatóra Johnny Gold elkíséri barátnőjét, Icukát, aki szeretne énekes lenni. Ám a lány el sem jut a meghallgatásra, Király Olivér, a “Producer” lecsap az izomagyú barátjára, és felfedezi! A kissé együgyű és naiv Gold előtt csak nagy álmának megvalósítása lebeg a szeme előtt: egy saját edzőterem! Ám óvodai fizetéséből sosem fog ez összejönni (hiába rakja félre a “locsolós és boldogszületésnapomotos” pénzét), úgyhogy belemegy, énekest és celebet kreálnak belőle!
Nem egy nagy etwas sztorilag, ám mégis kedves és bármikor nézhető kis sorozat! Az a pár rész, ami eddig kikerült remekül mutatja be, hogyan használják ki a szerencsétleneket és hogyan rakják össze az “imidzsüket”! A websorozat jelenleg a nyolcadik résznél tart, ezzel párhuzamosan pedig felrakják a közben elkészített videoklipeket is, ami hatalmas ötlet, komolyan! Eddig három száma készült el (Minden Jó Velem, Vagyok a Gép, A Mellizmon Túl), mindegyik újfent hibátlan lett, a bugyuta dalszövegek, a klasszikus “hungrish” részek, az Autotune random használata, a primitív zene mind megvan, közben pedig vizuálisan kapjuk a viccesebbnél viccesebb koreográfiákat és jeleneteket!
A pár színészből álló crew szintén remekül játszik (előző munkájuk a könnyen felejthető Dobogó Kövek mozifilm volt)! Persze, nem kell egy Oscar-díjas performance-ra számítani, de  egy apró netes sorozattól ne is várjunk ilyet, a klasszikus, jómagyar ripacskodás és túljátszás pedig szinte fellelhetetlen! A karakterek könnyen szerethetőek (vagy utálhatóak), a sztorivezetés is rendben van (most pl. az előzményeken van a hangsúly), a szövegek és dialógusok pedig teljes mértékben helytállnak bármilyen sorozathoz viszonyítva! A 7-8 perces részekben több aranyköpést és vicces mondatot hallani, mint egy évadnyi élőszereplős sitcom sorozatban!

Pár Kedvencem:
– Mi az, hogy köteles vagyok olyan ruhában megjelenni, amit a producer talál ki… Mi az a producer?
– Az vagyok én!
– Bocsánat.

– Most az óvodában nem kell mindennap bemenned dolgozni? Vagy azok nem gázak, a kis… baromarcúak…?

– Más. Hallottad mi történt múlthét szombaton?
– Hát történt ez az…
– Hát történt, de te, a legfontosabbra gondolok!
– Elvesztetted a szüzességed?
– Naah… elmész a picsába!

– Ott a pénz, akko’ mit kell csinálni?
– Egy ilyen rendes gyereket ki kell használni!
– Ki kell használni! És kik a legjobbak az ilyen rendes emberek kihasználásában?
– Nem tudom, nincs tükröm otthon!

– (*telefon felvesz*) Szia Icuka! Csörgess meg, és visszahívlak!

– Istenem, küldenem kellett volna valami e-mailt neked, bár… úgy se tudod megnyitni!

Szóval, ez egy kedves kis paródia-sorozat, ami remélhetőleg minél több embert meg fog ihletni, és sok hasonló, minőségi sorozatot fogunk majd látni a neten, amit hazánk fiai (vagy lányai) készítenek! A lényeg: NEM szabad komolyan venni!

8 hozzászólás

  1. “Akinek van internetkapcsolata, olvas blogokat, és legalább egy közösségi oldalon fenn van, az már biztos találkozott” Akkor én egy Szigetszentmiklós nevű barlangban élek mert nálad látom először. 😀


    • Akkor a Balaton délnyugati csücske is ott van 😀


    • Egyszer emlegették az rtl-en a Kókuszban a Zsófika mellett. Máshol még nem találkoztam ezzel az jelenséggel.


      • Ja ez a kettő ugyanaz? Akkor bocs srácok, én kiköltöztem a barlangból 😀


  2. Johnny Gold olyan mint a Kelemen Kabátban. Mindkét szár s**r! De ez az én véleményem


  3. Arany János gondolom meg forog a sírjában..


  4. Meglepődtem a kommenteken, ennyire NEM lehetek “bunkó pesti”! xD



Írj valami szépet. Vagy ne.