h1

Random Lista 10 perc alatt

2010. január 31.

TOP 10 zene, amit imádok…

…más viszont nem. 😀
Ugye, akinek 3000 kedvenc együttese van, az sok zenét hallgat. Köztük olyanokat is, amiket mások nem annyira.
Így első blikkre összeírtam hát, hogy melyik az a 10 szám, amivel a legjobban kitudom üldözni embertársaimat a világból.

Bemelegítésként egy kis fun szám:

…és, Te meddig bírod?

10: Venetian Snares: Szerencsétlen

A Venetian Snares, egy kanadai elektronikus zenész, Aaron Funk projektje. Rengeteg nagyszerű lemezt adott ki, de kis hazánkban egyértelműen a Rossz Csillag Alatt Született c. lemeze a leghíresebb (és szerintem a legjobb is). Fővárosunk ugyanis úgy megihlette a zenészt, hogy készített egy teljes albumot, ahogy egy galambnak képzelve magát ül a Királyi Palota tetején. Aki nem ismeri, pótolja!

09: BBQ Chickens: Pizza of Death’s Theme & Fat Boy

Japánok. Punkok. Kell többet mondanom?

08: Meshuggah: Combustion

Nem a legdurvább metál bandák egyike, de a monoton darálás egy órán keresztül rendesen megedzi az embert. Kérdezzétek anyámékat. Sajna a Szigetes koncerten nem lehettem ott, mert az REM-re csápoltam apámmal, de sokak szerint nagyon durva volt, és még a legedzettebb metálosok sem láttak még babakocsival pogózó csajt.

07:  Ulterior: Weapons

Ez sajna a rövidített klippes verzió, az eredeti vagy kétszer hosszabb. Jelenlegi mániám. Szintén nagyon monoton, és kegyetlen, a fejfájás garantált, de kezdenek lágyulni az elektro-indie rock felé, ami még jobb, mint ez. Új banda, nagy jövővel!

06: Unsane: Sick

Róluk már volt szó az előző Musicfakk-ban.

05:  Kid606: The Illness

Hát, ebben aztán van minden, ami kell. Tessék odafigyelni a néha fel-felbukkanó nyerőgép effektre. A közepén hallani főleg, a legepikusabb rész, amiatt a pár másodperc miatt megéri szenvedni, aki nincs hozzászokva.

04: Midfield General feat. Noel Fielding: Midfielding

Skint? Nem mond senkinek semmit? Na de ha azt mondom, hogy Fatboy Slim? Na igen, a brit lemezkiadó az egyik kedvencem (a Fabric-al karöltve), szinte az összes előadót ismerem fejből, és tőlük van a legtöbb eredeti lemezem (és DVD-m). Midfield General is oda tartozik, és attól a ténytől eltekintve, hogy a legjobb mix album (szerintem) az övé, ez a szám remek. Egy SKINT* válogatás DVD-n találtam ezt a számot, és azonnal megfogott. Órákig tudtam hallgatni egyhuzamban.

03: Aphex Twin: Come to Daddy

Sokan gyűlölik, sokan szeretik. A szintén egyszemélyes zenekar (Richard D. James) projektje, akit csak az “Elektronikus Zene Antikrisztusának” becéznek, ezzel a számmal lopta be magát a szívembe.

Ez a kérdés bennem is többször felmerült.

A videóklippet még az MTV is száműzte a képernyőről, és a “valaha készült legfelkavaróbb klip” díj várományosa is lett. A zenét imádom, a kiteljesedés, a kegyetlen, hátborzongató üvöltés, mind-mind tökéletes. Nem véletlenül produkált több, mint 4 és fél millió lejátszást csak a YouTube-on. Én zenei alapműnek tekintem, tökéletes, nincs hét, amikor ne hallgatnám meg, akár többször is.

Az előadó személyesen

02: Krieg: II

Raw Black Metal. Első metálos haverjaim mutatták, hogy szerintük ez a legdurvább zene a világon. És valóban, ennél nem találtam keményebbet, aki egy slukkra lepörgeti (klippet nézve!!!), az csokit kap. A banda 1995-ben alakult, egy egyszemélyes black-metal formációból (Imperial), és a mai napig aktívak, sőt, tavaly kiadtak egy koncert DVD-t is…  Amúgy 23 ex-taguk van, ami azét nem gyenge.

01: PaRappa the Rapper: The Hip-Hop Hero

Hát igen, hölgyeim és uraim, ez az a zene, amit a körülöttem élők (ismerősök/rokonok/családtagok) a legkevésbé bírnak elviselni, rejtély számomra miért. Az egyik legsikeresebb és legegyénibb PlayStation játék, ami az 576 Konzolban is szinte tökéletes értékelést kapott. Ritmusjáték, nagyszerű zene, a sztori, a karakterek, a grafika ötletesek, a szövegen pedig fetrengeni lehet a röhögéstől. A gitáros spin-off, az UmJammer Lammy is bejött, de nálam ez az etalon, a zenét pedig maga a sorozat kitalálója, Masaya Matsuura rendezte.
A hazai “animések” szegénységi bizonyítványa, hogy az animét annyira kevesen nézték, hogy levették a képernyőről, pedig szerintem fenomenális volt, amiatt köttettem be anno a UPC-t.

…de, hát ti tudjátok.

11 hozzászólás

  1. Nekem tetszett a lista, PaRappa kivételével 😀 lehet azért nem szeretem mert elöbb láttam az animet mint a játékot de mind1, az Aphex Twin meg aranyos ^^


  2. Végignéztem egy ültő helyemben a Krieg II.-t,szóval igényt tartanék az ígért csokira, ha valóban komolyan gondoltad. 😀



    • Írd meg milyet kérsz, aztán AnimeCon-on vagy valahogy odaadom. 🙂


      • Nehéz a választás nem tudom még pontosan..,de a con még sokára lesz úgyhogy addig van időm. Felvehetlek msn-re,hogy meg beszéljük a részleteket?


      • Felvettelek a mail címed alapján.


  3. The Berzerker – Ode To Nash

    klippje nincs, de nembirod végig halgatni.
    vagy addigra megőrülsz.


  4. elfelejtettem a linket: http://www.youtube.com/watch?v=oWAHnnZ11GU


  5. Ezek közül egyet sem ismertem, de a 4-5-10 az bejött. Aphex-től nem sok számot hallottam, tőle az ON című szám tetszik. Én nem hallgattam végig a KRIEG-et. PaRappa nekem sem jön be. 🙂


  6. Oh elfelejtettem, ami nekem bejön és talán nem ismered. Ilyen régi játékoknak a hangjait is belekeverik vagy nemtom, de valahogy jó. 😀


  7. Ez egy fa-n végig röhögtem magam. Asszem ez lesz a csengőhangom. Venetian Snarest meg egyszerűen imádom. Mondjuk nem konkrétan ezt a számot. Hajnal sokkal jobb, vagy Winnipeg is a frozen Shithole albumról mindjárt az 1-es szám. Midfield General-t ismertem tetszett köszi. Aphex – Come to Daddy-je meg egyszerűen zseniális, és legalább nem egyszámos előadó. Minden albummal egy új oldalát ismerjük meg. Krieget végignéztem. Még nem hallottam keményebbet. Ja és kérek csokit !! Ajánlott levélben, mert ahhoz túl antiszociális vagyok, hogy kimenjek emberek közé. Ha meg már elektronika, nézd meg Aphex Twin & Chris Cunningham – Rubber Johnny kisfilmjét. Zene ismét Breakcore, nem is akérmilyen. Ja és ha már kezdünk eldurvúlni, akkor Aghast – Call from the Grave. Mondjuk ez Dark Ambient, de hajrá stílusváltás. Éjszaka, egyedűl, vagy temető közelében garantált megőrülés. A teljes albumról 2 számot tudtam végighallgatni, úgy éreztem le kell tépnem a fejhallgatót, mert üldöznek, és majdnem elkezdtem ordítani. Vicces lett volna kívülről, mikor hülyegyerek ordibál a temető mellett.


    • Jaja, Venetian Snares-nek vannak jobb számai is, tény, de ehhez az egyhez találtam “normális” klippet a Rossz Csillag Alatt Született lemezről (nekem az a személyes kedvencem).
      Aphex Twin is alap, lassan be kéne pótolnom, csak pár számot ismerek. A Rubber Johnny-t sokan mondják, hogy a legdurvább klippje, majd bepótolom azt is. 😀 Ambient zenét nem nagyon bírom, pláne a darkosabb és indusztriálosabb verzióit, de poénból belenézek abba is.



Írj valami szépet. Vagy ne.